social media

 Like Me Follow Me Follow Me

Monday 7 December 2020

"Ummu, kaki belah ni Ahmad ada 2" ...MasyaAllah, macam mana boleh keluar lagi satu kaki?

Kisahnya tengah ummu duduk buat kerja pada pagi jumaat lepas, Ahmad bangun dan menangis cakap "ummu, kaki belah ni ahmad ada 2." Dengar je terus ummu tengok, apa jadi sebenarnya. Eh, satu je kaki dia...Saya pun tanya lah, "satu je tu kaki ahmad, kenapa kata ada 2." Dia balas, "Ahmad rasa kaki ahmad belah ni ada 2, sakit nak jalan." Maka tengok betul-betul...o patut lah bengkak. Ini mesti ada benda gigit tengah tidur...tapi apa benda ye gigit...LIPAS,NYAMUK ke SEMUT? Nak kata tikus memang jauh lah pasal tak nampak kesan gigitan macam tikus.

Maka saya ambil minyak herba asmak dan sapu lah... lepas itu whatsapp suami bagitahu keadaan kaki anak. Suami kata tengok macam mana, kalau makin teruk dia balik kerja bawa ke klinik., tapi gak tak sampai setengah jam Si Ahmad boleh berlari dari bilik air ke dapur...aduhai anak....tadi bukan main sakitnya..siap cakap ada 2 kaki. sekarang berlari, bergaduh mengusik dan mcam-macam lagi. Lepas Ahmad mandi, ummu sapu lagi sekali...petang suami balik kerja nampak dah surut sikit... Tak apa lah lambat sikit surutnya asalkan dia tak merengek sakit. Payah ummu nak buat kerja lain kalau anak duduk merengek. Alhamdulillah, keesokannya dah surut sepenuhnya.

Bengkak kan kaki dia...dengan jari-jari kaki bengkak. 

Ini salah satu kisah anak saya yang nak membesar. Ini salah satu sebab kenapa saya perlu sentiasa bersedia dengan Minyak Herba Asmak. Jika anda berminat untuk dapatkan minyak Herba Asmak maka boleh beli di, 


PRODUK BUMIPUTRA PILIHAN RAMAI IBU DI MALAYSIA


Sekian, terima kasih, Naimy

2 comments: